25. ožu 2012.

Evolucija ili kreacionizam ?


Koliko je čudesa bilo potrebno dok smo mi izrasli u relativno inteligentne stvorove,ljude.Evolucija-kreacionizam jedno od pitanja koje me več dugo zanima pogledao/pročitao sam mnogo toga pro i kontra.Više naginjem evoluciji nekako mi je logičnija.možda zbog toga što smo tu teoriju učili kao mali,svakako i zbog toga što je i toliko dokaza za nju svuda oko nas.Da li se stvar mijenja kada zavirimo malo dublje? Jedna od stvari koja me je djelimično pokolebala,natjerala da barem razmislim o tome da li je se neko miješao u našu evoluciju je i Bacterial Flagellum Nano Motor,
Bacterial Flagellum Nano Motor, BFNM


Jedna od najfascinantnijih i najkompleksnijih bioloških nanomotora , motor bakterijskog biča (engl. Bacterial Flagellum Nano Motor, BFNM) koji posjeduje Salmonela i neki sojevi bakterije E. Coli. Iako se zna što ga napaja i od čega se sastoji, još nije u potpunosti objašnjeno kako točno taj motor radi . Cijeli motor je promjera samo 45 nm, a u odnosu na svoje dimenzije posjeduje iznimno veliki okretni moment, postiže velike brzine (od 200 do 1000 okretaja u minuti sa spojenim bičem) koju može regulirati te može skoro trenutno promijeniti smjer okretanja što omogućava bakteriji da se kreće i do 60 duljina tijela po sekundi, za usporedbu, gepard se kao najbrži sisavac, pri brzini od 110 km/h kreće tek s 25 duljina tijela po sekundi. Također ima skoro 100% učinkovitost i troši samo 2% energetskh zaliha bakterije. Zbog tako kompleksne građe i svojih svojstava neki znanstvenici čak i vjeruju da ovaj nanomotor nije produkt evolucije nego da je inženjerski dizajniran. I ja sam se zapitao.
Bacterial Flagellum Nano Motor




Kreacionisti tvrde da nešto takvo,takav kompleksan nano motor nije mogao nastati evolucijom,po njima se nije mogao razviti stator,rotor propeler zupčanici sve to naravno u bio verziji jer kako kažu sami za sebe ti dijelovi nemaju nikakve svrhe samo zajedno oni čine jedinstveni nano motor.Tvrdnja koja navodi na razmišljanje ? Da li je i ako jeste ko je se petljao u nano tehnologiju sa "našim" bakterijama.

Nema komentara:

Objavi komentar